Individuální fyzioterapie

Klientovi jsou na základě kineziologického vyšetření vybrány konkrétní cviky cílené na ošetření klíčové oblasti.

Součástí ošetření mohou být myofasciální techniky, manuální terapie, mobilizace nebo ošetření spoušťových bodů.

Individuální fyzioterapie Individuální fyzioterapie

Spirální stabilizace

Cvičení spirální stabilizace pomáhá při bolestech zad, skolióze, výhřezu disku, nebo po operacích páteře. Je to ale zároveň i prevence vzniku vadného držení těla a svalových dysbalancí.

Principem metody spirální stabilizace je cvičením postupně posílit svalový korzet a protáhnout páteř vzhůru. Díky tomu dochází ke zlepšení držení těla, posílení důležitých svalů a meziobratlové ploténky mohou snadněji regenerovat.

Spirální stabilizace Spirální stabilizace

DNS Fit Kid

DNS FIT KID je cvičební program pro děti, jehož základy vycházejí z konceptu Dynamické neuromuskulární stabilizace podle prof. Koláře. Jedná se o zdravotní formu cvičení, jejíž cílem je nácvik správných pohybových stereotypů a jejich přenesení do veškerých pohybových aktivit dětí. Zjednodušeně řečeno, jedná se o fyziocvičení pro děti.

DNS Fit Kid DNS Fit Kid

Metoda dle McKenzie ‑ mechanická diagnostika a terapie (MDT)

McKenzie diagnostická metoda® Mechanické Diagnostiky a Terapie® (MDT) je mezinárodně uznávaná metoda vyšetření a léčby bolesti páteře a periferních kloubů, vynalezená novozélandským fyzioterapeutem Robinem McKenziem. Celosvětově je hojně používána již více než 30 let.

Hlavním smyslem terapie dle McKenzie, je naučit klienty, jak si sám pomoci od akutních stavů bolesti jednotlivých částí pohybového aparátu a zároveň je naučit, jak těmto nepříjemným stavům předcházet. Při terapii je klient veden k pravidelnému aktivnímu cvičení a dalším opatřením, které mohou předcházet bolestivým stavům. Metoda dle McKenzie je využívaná pro celý pohybový aparát, nejen pro páteř, ale i pro klouby končetin.

Metoda dle McKenzie Metoda dle McKenzie

Diagnostika nohou

Na správné funkci nohy a chodidla závisí funkce hlubokých svalů a svalových řetězců v rámci celého těla, postavení kolenních a kyčelních kloubů a páteře.

Nejčastěji řešené problémy:

• plochonoží, vbočené palce, kladívkové prsty, mimoosové postavení pat i kolen, patní ostruhy, plantární fascitidy, bolesti v oblasti chodidel a achilových šlach, otlaky…
  • u dětí je to hlavně vadné držení těla (VDT) a funkční plochonoží (hyperpronace nohy)

Vyšetření nohou zahrnuje:

• Vyšetření pomocí přístroje PODOCAM
    • analýza postoje a statického i dynamického zatížení chodidla
    • foto i videodokumentace s možností výstupu pro klienta (díky tomu můžeme hodnotit efekt terapeutických postupů)
  • Vyšetření fyzioterapeutem
    • vyšetření držení těla, stoje, chůze a stability
    • vyšetření funkčnosti kloubů a osového postavení nohy a celé dolní končetiny

navrhneme vhodná režimová opatření, individuální cvičební plán, popř. další terapii (včetně doporučení vhodné obuvi, popř. stélek)

Diagnostika nohou Diagnostika nohou Diagnostika nohou Diagnostika nohou Diagnostika nohou

Digitsole PRO® snadná analýza chůze a běhu

Digitsole Pro® měří biomechanická objektivní data, která nelze vidět pouhým okem. Výsledky jsou převedeny na klinicky hodnotná data (délka a symetrie kroku , symetrie zatížení chodidel, úhly odrazu a došlapu, zatížení svalových skupin ‑ to vše při chůzi i běhu), aby bylo možné je dále využít ke stanovení přesnější diferenciální diagnózy a následně k navržení nejvhodnějšího řešení.

K analýze používáme lehké a tenké stélky Digitsole Pro® s ultra tenkými čipy.

DIGITSOLE PRO® snadná analýza chůze a běhu DIGITSOLE PRO® snadná analýza chůze a běhu

PPA koncept dysfunkce pánevního dna

Koncept je určen pro ženy s gynekologicko-urologickými diagnózami

• stresová močová inkontinence
  • endometrióza
  • prolapsy orgánů
  • ženská neplodnost
  • poporodní poranění
  • diastáza (rozestup břišních svalů)
  • pánevní bolesti
  • bolest kostrče

Jak probíhá vyšetření:

• diagnostika pacientky, která je provedena na základě detailního protokolu
  • vyšetření per vaginam (přes pochvu) ‑ palpační vyšetření ke zhodnocení stavu svalů pánevního dna, schopnost aktivace i relaxace svalů pánevního dna, nutné aby klientka v době vyšetření nemenstruovala
  • na základě vyšetření určíme typ tréninku ‑ funkční, kondiční nebo relaxační a doporučíme vhodnou pomůcku

Vyšetření může být doplňeno o vyšetření funkce svalů pánevního dna ultrazvukem.

Koncept pán. dno Koncept pán. dno

MLS laser

MLS® je inovativní terapie, která je založena na emisi synchronizovaných laserových pulzů, které zvyšují protizánětlivý a analgetický účinek současně.

Hlavní indikace MLS® terapie::

• neuropatická bolest
  • svalové léze
  • onemocnění kloubů
  • tendinopatie
  • kontraktury
  • trigger pointy

Vysokovýkonný MLS® laser podporuje hojení a regeneraci tkání plic u pacientů po prodělaném onemocnění COVID‑19 (v tomto případě je třeba mít doporučení lékaře)

MLS laser MLS laser

TECAR Terapie ‑ Gymna Care 300

Jako jedno z mála pracovišť v republice nabízíme tuto formu terapie.

Terapie TECAR je formou kombinované kontaktní diatermie a elektroterapie. Touto metodou jsme schopni ovlivnit i hluboko uložené struktury, včetně kloubů a kostní tkáně.

Hlavní indikace pro terapii TECAR:

• Pooperační stavy
  • Sportovní i jiná traumata
  • Poruchy pohybového aparátu (svaly, šlachy, klouby a kosti)
  • Jizvy a zjizvená tkáň
  • Akutní a chronická bolest

TECAR terapie stimuluje hojivé procesy v tkáních. Výrazně zkracuje a urychluje dobu rekonvalescence po úrazech a operacích.

Při terapii tak dochází k pronikání proudu přes poškozené tkáně a v postiženém místě dochází k hloubkové hypertermii. Současně s tím se snižuje napětí v tkáni a zlepšuje se prokrvení a pacient ihned pocítí úlevu od bolesti.

Vývinem tepla zde dochází k výrazné aktivaci krevního i lymfatického mikrooběhu, rozšíření cévního řečiště, zlepšení výživy tkání, urychlenému vstřebávání výpotků, potlačení bolesti a uvolnění spazmů.

TECAR terapie TECAR terapie TECAR terapie

Fyzikální terapie

• ELEKTROTERAPIE
  • MAGNETOTERAPIE
  • KOMBINOVANÁ TERAPIE
  • TERAPIE ULTRAZVUKEM

Obecné kontraindikace:

• horečnaté stavy
  • infekční onemocnění (vč. užívání ATB)
  • kardiostimulátor (neurostimulátor)
  • krvácivé stavy (vč. warfarinizace)
  • kovové předměty (dlahy, implantáty)
  • onkologická onemocnění
  • těhotenství

Fyzikální terapie Fyzikální terapie

Kineziotaping

Kinesio tejp dokáže fixovat, ale na druhou stranu také aktivovat právě ty svaly, které jsou ošetřeny.

Díky kinesio tejpu je možno pozitivně ovlivnit funkci svalů, lymfatického systému a kloubů. Díky vlnovitému uspořádání lepidla na samotném tejpu dochází k tlakové redukci tkání, tím se zvětšuje prostor mezi kůží a svaly a dochází k regulaci krevního a lymfatického oběhu. Přes stimulaci proprioreceptorů se zlepšuje funkce kloubů a reguluje se svalové napětí. Redukce bolesti je tak důsledkem tlakového ovlivnění postižených tkání.

Kdy neprovádíme (kontraindikace):

• křečové žíly
  • porušena vrchní vrstva kůže
  • vyrážky, exémy apod.
  • mateřská znaménka, která výrazněji vystupují nad pokožku
  • psychická nesnášenlivost kontaktu s cizím předmětem na těle
  • výrazné kožní alergie
  • záněty kůže
  • plísňové onemocnění
  • bradavice
  • akutní virové či bakteriální onemocnění

Pozn.: Tato omezení jsou platná pouze pro místo aplikace.

Kineziotaping Kineziotaping

Manuální lymfodrenáž

Manuální lymfodrenáž je terapeutická metoda používaná pro prevenci, zmírnění a léčbu především primárních a sekundárních lymfedémů. Technika je prováděna na sucho bez použití olejů a působí především na povrchové vrstvy kůže a podkoží. Vždy je třeba nejprve provést bazální ošetření krku zepředu. Manuální lymfodrenáž nesmí být nikdy bolestivá! Speciální hmaty ML dokáží posunout lymfu správným směrem mízním řečištěm od jemných kapilár přes lymfatické cévy a uzliny a dále do krevního řečiště

Indikace:

• otoky (mimo otoky při vážných chorobách srdce, ledvin a jater)
  • poúrazové a pooperační stavy
  • artrózy
  • revmatoidní artritida, Bechtěrevova choroba
  • žilní problémy (ne v akutním stavu!)
  • onkologické indikace pouze po doléčení karcinomu a metastáz a vždy na doporučení lékaře (ablace mammy, resekce uzlin, po radioterapii…)
  • migrény
  • chronické záněty vedlejších nosních dutin
  • akné, lupénka, atopický ekzém
  • celulitida
  • detoxikace organizmu

Kontraindikace:

• akutní infekce (bakteriální, virové aj.)
  • hnisavé kožní rány
  • záněty v mízním teritoriu
  • záněty žilního systému končetin
  • nedoléčená nebo recidivující maligní onemocnění
  • hyperthyreóza
  • bolesti břicha
  • horečnaté stavy
  • srdeční selhávání při srdečním a bronchiálním astmatu
  • chronická bronchitida
  • dekompenzovaná ICHS
  • nekompenzovaná hypertenze
  • lokální infekce (opary, plísně…)

Manuální lymfodrenáž Manuální lymfodrenáž

Klasická masáž

Klasická masáž odstraňuje únavu a posiluje regeneraci organismu. Masáž je vhodná zejména u onemocnění či přetížení pohybového aparátu. Je vhodným doplňkem léčby, kdy je nutné uvolnit ztuhlé svaly a ošetření bolestivých stavů.

Kdy neprovádíme (kontraindikace):

• akutní nachlazení (kašel, rýma, zvýšená tělesná teplota)
  • infekční onemocnění
  • zánětlivé onemocnění
  • onkologické onemocnění
  • závažnější krvácivé stavy (hemofilie, leukémie apod.)
  • opilost, stavy pod vlivem psychotropních látek, akutní psychózy

Klasická masáž